Hjem
Tilmeld
FAQ
Service status
Teknisk support
Hvad kunderne siger
Betingelser |
Verdens Første Gratis Internationale ISP
Service Status
01.01.02
Vores første dag "in business" og en lovende dag. Velkommen til vores Service Status sektion. Jeg er Melina og jeg vil holde jer opdaterede med vores vedligholdelses programmer og andre planlagte ændringer. Lige nu er vi nede. Udstyret er i orden, men vi har lidt problemer med at etablere en kredit. Det skulle komme i orden når som helst nu. I mellemtiden, undskyld den dårlige service.
Melina
04.01.02
Utålmodige efter at komme igang har vi koblet udstyret til i dag. Jørgen er ret god til sådan noget og han fik alle de grå bokse til at snakke sammen og blinke løs med alle deres lamper. Desværre er vores telefonlinie endnu ikke installeret, så vi kører ikke med den 100% service som vi gerne ville. Det undskylder vi.
Melina
05.01.02
I dag opdagede butiksejeren de ledninger der stak ud af forretningen og forbandt alt udstyret og hev det hele fra, så nu er vi 'tilbage til start'. Så snart vi får sagerne ud af forretningen kommer vi op og køre igen. Undskyld.
Melina
08.01.02
Thomas' kredit kort gik igennem i dag og udstyret står nu bare på vores kontor og venter på at komme igang. I morgen skulle vi være i fin form.
Melina
09.01.02
Jørgen er taget på ferie. Vi erkender at det er et lidt uheldigt tidspunkt, men vi regnede virkelig med at være fuldt funktionsdygtige nu. Det var en forudbetalt ferie, så han skulle tage den eller tabe pengene. Desværre, eftersom Jørgen er vores tekniske ekspert, så betyder det at der vil være en lille forsinkelse før vi kommer helt op at køre. Endnu engang, undskyld.
M.
15.01.02
Jørgen emailede os fra Australien og sagde at han havde det skønt. Han har endda skaffet os et par kunder. Han kommer snart hjem.
M.
25.01.02
Jørgen kommer tilbage i morgen. Fuld service skulle være på plads i løbet af to dage.
M.
26.01.02
En ny mail fra Jørgen. Han hygger sig så meget, at han har besluttet sig for at blive et par uger mere. Vi er helt klart skuffede men vi vil gøre det bedste vi kan.
M.
01.02.02
Jørgen ringede fra Australien i dag og talte Thomas igennem alt det tekniske. Nu er der mange flere lamper der blinker, hvilket er et godt tegn.
Boksene kaldes modems, routere og webservere, hvis I er interesserede.
M.
02.02.02
Ups, med al den ballade med modems og routere glemte vi fuldstændig telefonlinierne. Jørgen efterlod sin mobil da han tog til Australien og vi har tapet den til et håndsæt. Det er lidt tricky her inde hos os, men hvis I ringer +45 (1)900 221384 skulle I kunne komme på nettet, omend på en begrænset bawd rate.
M.
03.02.02
Vær venlige ikke at ringe til mobilen. Jeg lavede en lille brøler. Det var ikke Jørgens nummer jeg gav jer, det var Thomas' og han bruger den til freelance arbejde og er nødt til at have den tændt hele tiden. Den evige ringen er ved at drive os til vanvid. Jeg skulle slet ikke have givet jer noget nummer overhovedet for Jørgen siger at det tager mere end en dag at gå igennem alle de tekniske tjeks når vi først er oppe at køre. Han ved ikke at det er hans mobil vi bruger, så hvis nogen af jer er i kontakt med ham, så sig det venligst ikke til ham. Og hold venligst også op med at sende flere mails om sidste opdatering. Jeg ved det hedder baud rate, ikke bawd, det var bare en tastefejl.
M.
04.02.02
15.10 Hurra! Vi er oppe! Det kører..!
M.
15.45 Batteriet på Jørgens mobil er fladt.
M.
05.02.02
Er der nogen derude der ved hvilken lader man bruger til en Ericsson 3310?
M.
06.02.02
Tak, Evyln (staves det virkelig sådan?) for informationen om laderen. Kender du noget til modems og router? Thomas diskuterede politik igår og han får lidt hovedpine af alt det elektronik. Per har det ikke mget bedre, selv om han har et sæt skruetrækkere. Det var egentlig Jørgens job, men han er stadig i Australien. Han siger han kommer tilbage engang tidligt i marts. Jeg tror Thomas slår ham ihjel. Vi får lidt af en regning på hans mobil, men det kan trækkes fra i skat, så det er ikke så dårligt.
M.
07.02.02
Mor, du har glemt at lægge røret på igen så jeg ikke kan komme igennem. Og din Yahoo mailbox er fuld igen. Jeg ved du læser dette hver dag så læg venligst røret på igen. Vi er nødt til at gennemgå Nynne's konfirmation næste lørdag.
Melina
14.02.02
Hø høm, ikke så meget at sige i dag. Jørgen hygger sig stadig i Australien. Thomas har købt "Blufferens guide til IT Netværks Administration" og et nyt sæt skruetrækkere.
20.02.02
Thomas har fiflet med maskinerne hele dagen, men er ikke kommet særligt langt. Er der nogen der ved hvor tænd/sluk knappen sidder på en Cisco 1450?
23.02.02
Tak, Gerda. Det er ikke særligt logisk, hva'?
26.02.02
Ups! Undskyld til Københavns lufthavns trafikkontrol. Thomas er stadig i færd med at lære og det er da utroligt at vores netværk pludselig kan blive blandet sammen med jeres. Har I ingen sikkerhed derude? Vi er stadig igang med at undersøge om vores forsikring dækker det mistede fly. Jørgen fik den fra et rejseselskab før han tog på ferie. Men helt sikkert, hvis der er noget tand halløj involveret, så kan vi sikkert hjælpe. Men altså, selve flyet det bliver I nok bare nødt til at afskrive.
28.02.02
Hey! Oppe og køre igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Thomas er gået på værtshus for at fejre. Vi er stadig ikke sikre på hvordan han gjorde, men det virker.
Bare ring til Københavns lufthavn og tryk 3 på din telefon. Du vil høre alle disse kaldesignaler og piloters stemmer, men den bippende ting i baggrunden det er vores modem.
Få din til at bippe også og du har en internetforbindelse!
29.02.02
Underlig dag. Ifølge vores computere eksisterer den ikke. De viser alle sammen 1. marts. Utroligt, ikke? I det mindste er vi ikke de eneste der har problemet. Vi har hørt at lufthavnen også har problemer.
01.03.02
De er ret flinke i lufthavnen. Kan I forestille jer, de sendte en ingenør helt herud for at kigge på vores netværk, og det har ikke kostet os en reje! Ham fyren var helt fantastisk - rigtigt tjekket med computere, og han arbejdede så hurtigt at man skulle tro det var løgn. Han var lidt grov overfor Thomas, men jeg tror det var stress. Han blev ved med at sige "Min kone sidder i et fucking fly". Som taget ud af en Bruce Willies film. I ved, den der. Nå, men alt det pilot halløj det er væk fra linien nu. I kan bare ringe ind og få forbindelse nu. Vi er rigtigt glade. Thomas er gået ned for at fejre.
06.03.02
Ja vi arbejder på alle disse pludselige afbrydelser. Det kommer til at tage lidt tid. Problemet ligger i strømforsyningen. Da Jørgen købte alt udstyret fik han ikke ledninger nok med, så vi har måtte låne fra Thomas' mor. Det er præcis de samme som man bruger i el-kedler og vores netværkscenter fungerer lidt som Thomas' mors køkken (faktisk er det hendes køkken, men hun er en meget tolerant mor), så vi har bare sat den fra kedlen til. Det er kun et problem når hun skal lave kaffe. Så, som det er nu, så kan det ikke anbefales at bruge vores service mellem 8:00 - 8:30, lige efter 11:00, mellem 13:00 og 14:00, 15:30 - 16:00, igen om aftenen kl. 18:00, 20:00 og 22:00 - 22:30. Den sikre tid er imens der er Glamour i fjerneren. Hvis du har en vigtig download, så er det det idelle tidspunkt.
12.03.02
Vi er nede i dag. Beklager. Vi har fået en ny ledning, men vi har måtte bruge det samme stik som kedlen, så det var ikke løsningen. Så fik vi en dobbelt stikdåse, men da kedlen blev tændt blev ledningerne lidt varme og begyndte at lugte. Nu prøver Thomas med en forlængerledning ned fra loftet, så vi skulle have en 24:7 service fra i morgen.
13.03.02
Alt er fikset.
FORVARSEL. Den 16 skal Thomas' mor have folk til middag. Vi er nødt til at lukke for aftenen, så hun kan bruge al pladsen. Det beklager vi.
17.03.02
Der er et problem med en af routerne.
Lettere katastrofal skade. En af Thomas' mor's gæster havde et lille uheld under desserten og routeren var under bordet. Thomas havde rodet med den og låget var ikke sat på, så det ligner noget der er løgn indeni. Der er stadig garanti på den, men folkene i forretningen er meget besværlige.
Normalt ville det ikke være det store problem, men vi har kun den ene router, så vi er nede igen, er jeg bange for.
26.03.02
Undskyld på email fronten. Det skyldes et lille nummer problem, noget med at computere starter med 0 i stedet for 1. I vil alle have fået en andens mail siden januar, men alt hvad I skal gøre er at finde ud af hvem der abonnerede lige før I gjorde, de har jeres mail. Al det mail I har skal sendes videre til de der tilmeldte sig lige efter jer. Det er lidt rodet, men hvis alle tager det roligt får vi det ordnet på nul tid.
07.04.02
Nede igen. Thomas mor har lige fået sin telefonregning og gik bananas. Hun har afbrudt os. Lidt uretfærdigt i virkeligheden, for vi spurgte hende om vi måtte bruge den, og vi har altid slukket for den når hun skulle ringe (det har i måske bemærket). Men selvfølgelig bliver tre måneder á 24 timer også til noget. Noget i retning af 30.000,-. Thomas har det lidt svært for tiden. Hvis I vil på så skal I ringe til Jørgens mobil igen.
15.04.02
Vi havde besøg af sundhedsmyndighederne idag. Sikke en kælling! Da hun kom til sig selv sagde hun at vi var nødt til at lukke. Vi understregede at vores service ikke engang virkede (Jørgens mobil er blevet lukket), hvilket tog gassen lidt af hende. Hvordan skulle hun lukke os når vi ikke engang fungerede? Det kunne hun ikke svare på. Nå, hun tager for meget valium til at tænke klart, hvis man skulle dømme ud fra i dag.
17.04.02
O-oh, lettere finansielle problemer. Vi stolede på aktieafkastet til at tjene penge, men markedet ser ikke så godt ud lige nu. Lidt af en katastrofe i virkeligheden. Og vores backup, Visa, har lukket for det varme vand. Med andre ord så har Thomas nået kreditmaks. Det ser ikke så godt ud. Indtil videre har vi haft udgifter på ca. 25.000, eksklusiv telefonregningen som stadig er til forhandling og en indkomst på (hvis Thomas har regnet rigtigt) ingenting. Det undrede os lidt. Hvordan får de andre det til at løbe rundt? Vi troede at hel ideen med et internetfirma var at køre med underskud, men bankerne synes ikke rigtigt at have fanget ideen endnu.
04/05/00
Det er forfærdeligt. Hvad sker der? Pludselig er Internet virksomheder intet værd. Da vi startede var de virkelig værdifulde. Vi har brainstormet for at prøve at finde ud af, hvor vi gik galt og hvad vi nu skal gøre. Thomas er gået ned på pubben for at se om han kan finde svaret dér. Jørgen har ansøgt om Australsk statsborgerskab og er holdt op med at besvare vores mails. Jeg tror jeg går tilbage til frisørjobbet.
09/05/00
Hold øje med dette sted! Vi genopfinder snart os selv som en protal (jeg mener det var sådan Thomas sagde).
13/05/00
Nå skidt, det var sjovt så længe det varede. Til alle vores kunder, vi vil savne jer (snøft) bortset fra dem med de uforskammede opkald. Og hvis I vil have udskrifter af jeres emails så kan I finde dem på
Melina's Hår og Skøndheds Salon (skiltemandens fejl, ikke Melina's) Gråspurvens kvarter 45 4310 Blandsborg
De har sparet os for en mindre formue i Alt for Damer, men de får hurtigt æselører, så det er bedst, hvis I henter dem hurtigst muligt.
Hej for denne gang.
Melina (snøft)
|